این عادت نادرست را ترک کنید | برنج را با این خوارکی‌ها نخورید

باید توجه داشته باشید که مصرف همزمان برخی مواد غذایی با یکدیگر می تواند سبب ایجاد بیماری هایی برای بدن شود.
این عادت نادرست را ترک کنید | برنج را با این خوارکی‌ها نخورید
کد خبر : ۶۳۷۲۵

یکی از مسائل مهمی که برای حفظ سلامتی خود باید به آن توجه ویژه داشته باشید، مسئله ی تداخلات مضر غذایی است. باید توجه داشته باشید که مصرف همزمان برخی مواد غذایی با یکدیگر می تواند سبب ایجاد بیماری هایی برای بدن شود. برنج در ایران یکی از غذاهای پر مصرف خانواده هاست.

این غذا به صورت پلو و چلو پخته می شود. اگر به صورت چلو پخته شود، معمولا به همراه کباب یا انواع خرش مصرف می شود و اگر به صورت پلو پخته شود که عموما شامل عدس پلو، استامبولی، سبزی پلو، کلم پلو و غیره است، به همراه سبزی یا دوغ و ماست یا ترشی مصرف می شود. در حالت چلویی هم گاهی ماست به همراه غذا مصرف می شود.

اما باید توجه داشته باشید که مصرف همزمان برنج و ماست مضرات بسیار زیادی را به همراه دارد و از این رو کارشناسان تغذیه خوردن این دو ماده ی غذایی را به همراه یک دیگر منع کرده اند. ما در این مقاله به شما گوشزد می کنیم که هرگز برنج با ماست نخورید و البته به دلایل آن هم اشاره می نماییم.

چرا خوردن برنج با ماست خطرناک است ؟

برنج یک ماده ی غذایی بسیار سرد است. ماست نیز از طبیعت سرد و تر برخوردار است. مصرف دو ماده ی سرد و تر به همراه یک دیگر سبب می شود که سردی و تری در بدن ما افزایش پیدا کند و خطراتی را برای بدن ایجاد نماید. افزایش سردی و تری می تواند بر روی مغز انسان اثرات بسیار منفی داشته باشد و در دراز مدت فراموشی و کودنی و سستی و تنبلی مغز را به همراه می آورد.

از سوی دیگر باید دقت داشت که خوردن همزمان گوشت با ماست یا دوغ نیز باعث فساد غذا در معده می‌شود و عملاً نه‌تنها تمام خواص مفیدی را که گوشت موجود در وعده غذایی شما می‌تواند داشته باشد، از بین می‌رود بلکه فساد ایجادشده در معده باعث ایجاد اخلاط فاسد در بدن و در طولانی‌مدت زمینه ابتلا به بیماریهای مختلف را باعث می‌شود.

از همین امروز خوردن برنج با مواد غذایی دارای طبیعت سرد را ترک کنید.

برنج را با سردیجات نخورید

مهم ترین نکته ای که رعایت آن را به شما توصیه می کنیم این است که باید از مصرف برنج به همراه مواد خوراکی سرد بپرهیزید و به جای آن برنج ایرانی را که دارای طبیعتی سرد است، به همراه موادی با طبیعت گرم مصرف نمایید. برای مثال می توانید در کنار برنج چند عدد خرما میل نمایید. در این صورت می توانید تا حدودی سردی و تری ماده ی غذایی را کاهش دهید و از بدن خود در برابر بیماری های احتمالی مراقبت نمایید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دلگرم
مجله زندگی
ارسال نظر